Fietspad op de Vorstlaan in een nieuw kleedje

Dankzij de steun van de Koning Boudewijnstichting kon Brussel Mobiliteit een van de oudste fietspaden van Brussel moderniseren.

Het iconische fietspad op de Vorstlaan biedt nu meer comfort en meer ruimte zodat  fietsers er elkaar vlot kunnen kruisen en inhalen. Zoals alle nieuwe fietspaden, kreeg het een okerkleurige asfaltlaag.

Om deze werkzaamheden te kunnen uitvoeren, kreeg Brussel Mobiliteit 350.000 euro steun van het Fonds Bikes in Brussels, dat beheerd wordt door de Koning Boudewijnstichting.

Doel is meer mensen ertoe aan te zetten de fiets te gebruiken als geprefereerd, veilig en efficiënt vervoermiddel in en naar het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Met een feestelijke actie voor fietsers, werd deze vernieuwde infrastructuur vanochtend met toeters en bellen ingewijd.

Over Brussel Mobiliteit

Binnen het Brussels Hoofdstedelijk Gewest staat Brussel Mobiliteit in voor de bepaling van de mobiliteitsstrategieën, de verkeersveiligheid, de projecten voor inrichting, vernieuwing en onderhoud van de openbare ruimte en de gewestwegen, voor de infrastructuur van het openbaar vervoer, de taxi's en de gewestelijke eigendommen.

Brussel Mobiliteit vervult dus essentiële opdrachten voor de verbetering van de levenskwaliteit binnen het gewest en zijn duurzame en harmonieuze ontwikkeling.

Brussel Mobiliteit
Sint-Lazarusplein 2 - 1035 Brussel